PDA

Voir la version complète : Enfin les Specs de la Legacy 2005!



Banzai of Saigon
05/01/2004, 21h39
Pris sur un autre site:

http://www.subdriven.com/artman/publish/article_125.shtml

Subaru Introduces All-New 250-Horsepower Legacy 2.5 GT for 2005 Date: January 5, 2004.....
Subaru of America
DETROIT - Subaru of America, Inc., has introduced the 2005 Legacy 2.5 GT Sedan and Wagon. The most powerful Legacy ever offered in the U.S. market, the 2005 Legacy 2.5 GT is powered by a new 250-horsepower intercooled / turbocharged boxer engine.

The 2005 Legacy 2.5 GT will lead a thoroughly revised model line that will include the Legacy 2.5 GT Limited Sedan and Wagon, which feature additional luxury content. Legacy 2.5i and Legacy 2.5i Limited models, both available as a sedan and wagon, are powered by a naturally aspirated 2.5-liter boxer engine that provides enhanced response for 2005.

With a distinctive fusion of style, performance and function, Legacy 2.5 GT will deliver on the promise of a premium driving performance experience.

"The 2005 Legacy 2.5 GT is designed to provide the kind of `sensuous performance' that truly sets it apart from mainstream models," said Fred Adcock, Executive Vice President, Subaru of America, Inc. "Legacy 2.5 GT has
been designed to give the driver the kind of power, performance and control that instills premium performance cars with distinct and memorable brand identity," he added.

Built on a new version of the company's proven Ring-Shaped Reinforcement Frame safety structure, the 2005 Legacy models will feature as standard equipment side impact air bags, new side curtain air bags and new intelligent dual-stage deployment front air bags.

Subaru designed the fourth-generation Legacy to express its more dynamic performance and nimbleness. The pronounced wedge body shape conveys a low and stable presence, accentuated by aerodynamic side ground effects and standard 17-inch alloy wheels on Legacy 2.5 GT and 16-inch alloy wheels on other Legacy
models.

The wheelbase of the 2005 Legacy has been increased from 104.3 inches to 105.1 inches and overall length has been increased by just under two inches for the sedan and wagon models. The sedan registers a coefficient of drag (Cd) of 0.28 and the wagon 0.30. A functional hood scoop supplies outside air to the engine-mounted intercooler.

High-Performance Intercooled / Turbocharged Engine
The 2005 Legacy 2.5 GT is powered by an intercooled and turbocharged 2.5-liter 4-cylinder boxer engine featuring Active Valve Control System (AVCS) variable valve timing technology. The engine produces 250 horsepower @ 5,600 rpm and 250 lb-ft. of peak torque @ 3,600 rpm.

The 2005 Legacy 2.5 GT will offer a choice between a smooth-shifting 5-speed manual transmission or an all-new 5-speed electronic direct control automatic transmission with the SPORTSHIFT feature for manual control when desired. The driver can choose to shift manually using the console shift handle or shift buttons on the MOMO(R)-designed steering wheel.

Performance-Bred Chassis
A new, stiffer unitized body structure makes greater use of aluminum and high-strength steel, as well as advanced construction techniques including hydroforming and tailored-blank welding. Suspension, braking and steering have been optimized to complement the powertrain performance in Legacy 2.5 GT. The proven MacPherson type strut front suspension uses all new components, including aluminum lower L-arms that reduce unsprung weight. The multilink rear suspension attaches to a new, hydroformed steel sub-frame for added rigidity.

A wider track and revised geometry enhance handling and stability.
A 4-wheel disc Anti-lock Brake System (ABS) with Electronic Brake-force Distribution (EBD) is standard equipment on all 2005 Legacy models. Legacy 2.5 GT features larger front brake rotors than other Legacy models, as well as ventilated rear discs (solid discs on other models). Legacy 2.5 GT models roll on standard 17 x 7-inch aluminum-alloy wheels with 215/45 R17 all-season tires. The rack-and-pinion steering system has been redesigned for quicker response, greater precision and improved feel.

Symmetrical All-Wheel Drive
Subaru offers three different Symmetrical All-Wheel Drive systems in the 2005 Legacy models, each tailored to the type of transmission. With the 5-speed manual transmission, the system uses a viscous-coupling locking center differential to distribute the power 50/50 front to rear. Slippage at either set of wheels will send more power to the other set of wheels.

Legacy 2.5 GT models equipped with the optional 5-speed automatic transmission use a system called Variable Torque Distribution (VTD). A planetary center differential works with an electronically controlled continuously variable hydraulic transfer clutch to manage power distribution. The system normally sends more power to the rear wheels to enhance handling agility, and it continuously adjusts the power distribution in response to driving and road conditions.

Legacy 2.5i and Legacy 2.5i Limited models will offer an optional 4-speed automatic transmission, with an AWD system that uses an electronically managed continuously variable transfer clutch to actively control power distribution in response to driving conditions.

All-New Interior Designed for True Grand Touring
The new Legacy interior design integrates the entire area from the instrument panel and large center panel to the console storage box. The sporty new four-dial instrument panel features an electroluminescent LED
(light-emitting diode) gauge display in Legacy 2.5 GT. Standard equipment for the 2005 Legacy 2.5 GT includes a dual-zone automatic climate control system, a combination digital clock and trip computer, performance-design front seats with 4-stage heating and heated exterior mirrors. The standard audio system includes a 120-watt AM/FM stereo, a 6-disc in-dash CD changer and six speakers.

Legacy 2.5 GT Limited models add leather-trimmed upholstery, an 8-way power driver's seat and a 4-way power passenger seat. A glass power moonroof is standard on all Legacy GT Limited and Legacy 2.5i Limited models. The dual-panel moonroof on wagon models provides a single large opening when the tilt-up front section and retracting rear section are opened.


en bref...

4Cyl Boxer, 2.5L, 168hp
4 Cyl Boxer, 2.5L Turbocompressé 250hp/250lbs-ft 0-60 en 5.5 sec
Manuelle 5 vitesses renforcée ou auto 5 vitesses avec sportshift
16" de base, 17" sur GT

Outback le 6 février

Reste le prix

Autre site: http://www.need-desire.com/main.html

Dave
12/01/2004, 10h49
Oh que c'est satisfaisant ça mes amis. Pas mal impressionnant comme spec. Ça replace Subaru dans la course. J'ai hâte de voir les prix, j'espère que ce sera encore raisonnable.

En plus, merci pour la GT qui sera réellement sportive et non une fake sportive. Et même la version de base ne sera pas en reste. Ça devrait déménager en frais de puissance et la tenue de route devrait rester intéressante avec la monte pneumatique de 215-45-17.

J'ai hâte de voir cette auto en vraie et de regarder plus en détail les specs versions par versions.

dunlop5120
12/01/2004, 12h41
Ç a faisait déjà un bout que les specs étaient connues messemble...restait juste le prix.

Pis en passant, elle a été nommée voiture de l'année au Japon...j'ai bien hâte de voir ça, mais disons que c'est rien de vraiment nouveau, c'est une STI moins boosté et plus luxueuse.

Donc, l'auto parfaite !!!

Gigantee
12/01/2004, 22h20
:lol: AHHH cela m'interesse plus ...effectivement plus de luxe que le WRX Sti.....

dunlop5120
12/01/2004, 22h47
Moi je dis à partir de 32 000$ et la GT à 43 000$....les paris sont ouvert...

STONE_COLD
13/01/2004, 08h32
Moi je dis à partir de 32 000$ et la GT à 43 000$....les paris sont ouvert...

Enlève facilement 5000$ pour ce que tu guess et cela sera plus près de la réalité et de la compétition.

Le Baron
13/01/2004, 09h01
Moi je dis à partir de 32 000$ et la GT à 43 000$....les paris sont ouvert...

Enlève facilement 5000$ pour ce que tu guess et cela sera plus près de la réalité et de la compétition.

32 000$ c'est effectivement beaucoup pour une berline intermédiaire à moteur 4 cylindre (je parle du modèle de base), aussi AWD soit-elle...

Si on regarde la concurrence, un modèle similaire à traction se vent 24 000-25 000$ (Altima 2.5S, Accord DX, etc), rajoute 3000-4000$ pour la traction intégrale (ça coûte ça en général) et ce que dit STONE_COLD fait du sens.

Dave
13/01/2004, 16h30
Prévoyez des augmentations de prix pour le modèle de base de l'ordre de 1000 à 2000$. Pour le modèle GT, l'ajout du moteur turbo et d'autres équipements de série, prévoyez au moins 3000$ de plus.

Subaru vise à créer une émotion de plus haut de gamme, bonne chance ! Ça va pas être évident car la compétition est forte.

Je pense qu'on sous-estime le comportement sportif de cette Legacy, d'après ce que j'ai lu et vu, ça roule pour vrai cette voiture. En plus, ça tient la route comme une démonne. En version GT, ça devrait être une belle machine à ticket ou pourquoi pas le parfait sleeper. sous ses traits de berlines pas trop méchante, il y a une vraie bête qui se cache !

jobine
13/01/2004, 22h27
C'est en plein le genre de voiture que j'aime. Performant, mais rien de tape a l'oeil. Pour moi, ce sera la version familial. :twisted:

Banzai of Saigon
14/01/2004, 00h09
Elle est présentement au Salon de L'Auto de Montréal. Très belle.

Sûrement a considérer quand je serai "fatigué" de ma WRX. Avec déja un enfant, et en prévision d'un autre d'ici 1 an, la WRX sera un petit peu trop juste. L'espace additionelle et surtout le surplus de luxe et de HP sur la Legacy en ferai une très bonne alternative! :twisted:

PS: Changement de sujet, avez vous vu la Mazda 3 de proche? Je l'ai vu au Salon, il y a RIEN, absoluement RIEN qui peut battre ça pour $16,000 - 20,000$, tout a fait incroyable la qualité et la finition pour ce prix.

JFL
14/01/2004, 10h17
Elle est présentement au Salon de L'Auto de Montréal. Très belle.

Sûrement a considérer quand je serai "fatigué" de ma WRX. Avec déja un enfant, et en prévision d'un autre d'ici 1 an, la WRX sera un petit peu trop juste. L'espace additionelle et surtout le surplus de luxe et de HP sur la Legacy en ferai une très bonne alternative! :twisted:

PS: Changement de sujet, avez vous vu la Mazda 3 de proche? Je l'ai vu au Salon, il y a RIEN, absoluement RIEN qui peut battre ça pour $16,000 - 20,000$, tout a fait incroyable la qualité et la finition pour ce prix.

Tu prendras la familiale, j'espère. Surtout si tu fais des activités en famille. Je te parle en connaissance de cause.

En effet, j'ai vu la Mazda3 hier au Salon. Belle voiture et rapport qualité/prix semble intéressant. Reste à connaître la fiabilité. J'ai trouvé le sedan plus élégant que le HB avec sa piètre visibilité arrière.

dunlop5120
16/01/2004, 18h01
J'arrive du salon et bon, comme d'habitude, pas moyen de voir l'intérieur, mais de l'extérieur, je mattendais à plus. Messemble que sur les photos, elle avait l'air plus belle que ça. En vrai, les lignes semblent plus banales et elle est plus petite à ce que je m'attendais. Semblable à une WRX, pas beaucoup plus.

STONE_COLD
16/01/2004, 22h02
J'arrive du salon et bon, comme d'habitude, pas moyen de voir l'intérieur, mais de l'extérieur, je mattendais à plus. Messemble que sur les photos, elle avait l'air plus belle que ça. En vrai, les lignes semblent plus banales et elle est plus petite à ce que je m'attendais. Semblable à une WRX, pas beaucoup plus.

J'arrive du Salon également...Contrairement à toi, j'ai pas trouver qu'elle était plus petite que la version actuelle de la Legacy, je dirais un peu plus longue même; dure à voir sur un stand en diagonale. Pour les lignes, je m'attendais à plus de spectulaire aussi. Même surement les versions qu'on a vu auparavant sur le forum sont des versions japonaises ou européenes qui ne seront pas amenées ici en Amérique.

dunlop5120
17/01/2004, 10h38
J'arrive du salon et bon, comme d'habitude, pas moyen de voir l'intérieur, mais de l'extérieur, je mattendais à plus. Messemble que sur les photos, elle avait l'air plus belle que ça. En vrai, les lignes semblent plus banales et elle est plus petite à ce que je m'attendais. Semblable à une WRX, pas beaucoup plus.

J'arrive du Salon également...Contrairement à toi, j'ai pas trouver qu'elle était plus petite que la version actuelle de la Legacy, je dirais un peu plus longue même; dure à voir sur un stand en diagonale. Pour les lignes, je m'attendais à plus de spectulaire aussi. Même surement les versions qu'on a vu auparavant sur le forum sont des versions japonaises ou européenes qui ne seront pas amenées ici en Amérique.

J'ai pas dit qu'elle était plus petite que la version actuelle, j'ai juste mentionné qu'elle avait l'air plus grosse en photo qu'en vrai.