PDA

Voir la version complète : Plus de HP pour le nouveau Frontier que prévu: 265HP!



STONE_COLD
13/08/2004, 10h35
À la boy Nissan :!: Hâte de voir le prix. :?

Nissan Announces Most Powerful V6 Pickup
August 13, 2004

GARDENA, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Aug. 13, 2004--Nissan North America, Inc. today announced best-in-class horsepower and torque ratings for the all-new 2005 Nissan Frontier pickup, which goes on sale at Nissan dealerships nationwide in December 2004. The completely redesigned Frontier comes equipped with an available 4.0-liter DOHC, 24-valve V6 engine that is rated at 265 horsepower and 284 lb-ft of torque. Both figures are expected to be the highest ratings for any V6-equipped pickup -- mid-size or full-size.

"We want to announce the new Frontier's exceptional horsepower and torque ratings now to let mid-size truck buyers know that help is on the way," said Mark McNabb, vice president and general manager, Nissan Division. "Frontier's association with our full-size Titan goes far beyond its styling -- it takes the same bold approach to offering new, unexpected levels of power, performance and innovation to buyers tired of the status quo."

The new Frontier powerplant is derived from Nissan's award-winning VQ engine series utilized in the 350Z, Maxima, Altima, Murano and Quest. The 3.5-liter V6 VQ has been named to Ward's Communications' "Ten Best Engines" list for each of the last 10 years.

The new Frontier engine features a longer stroke than the 3.5-liter version (92.0 mm versus 81.4 mm) and has been specifically tuned for truck applications.

In addition to the taller engine block, the engine has been modified to include additional block reinforcements and increased main journal diameter for improved NVH (noise, vibration and harshness control).

Like other engines in the VQ series, the new 4.0-liter version includes such advanced design features as Electronic Throttle Control with secondary mapping in 4LO (4x4 models), Continuous Valve Timing Control (intake only), Nissan variable Induction Control System (NICS), Nissan Direct Ignition System (NDIS), silent timing chain, microfinished camshaft and crankshaft surfaces, molybdenum-coated pistons, resin intake manifold, digital knock control system, high capacity muffler, lightweight aluminum block, and platinum-tipped spark plugs

Dave
13/08/2004, 11h48
C'est fort ça !!!

Avec des chiffres de même, ils vont essayer de convaincre les acheteurs de full size que c'est pas une nécessité d'avoir si gros.

En tout cas, je trouve ça vraiment impressionnant, je me demande si ça va pas faire mal au Titan que le Frontier soit aussi puissant.

En plus, ça l'augure bien pour le path et le Xterra.

Banzai of Saigon
13/08/2004, 12h06
Un V6 de 4.0L!

C'est assez rare de voir ça non? Ont est plus habitué de voir qu'au dessus de 3.5L c'est souvent des 8 cylindres a cause du NVH... Mais il est indiqué qu'ils ont solidifié le bloc alors...

J'imagine que ce 'nouveau' bloc V6 de 4.0L va commencer a remplacer le 3.5L qui se trouve un peu partout chez Nissan dans les version futures. Ça va être intéressant de voir, mais mon Dieux que j'ai pas hâte de voir les propriétaires de ces véhicule lors de la prochaine crise de pétrole. :shock:

STONE_COLD
13/08/2004, 12h14
Un V6 de 4.0L!

C'est assez rare de voir ça non? Ont est plus habitué de voir qu'au dessus de 3.5L c'est souvent des 8 cylindres a cause du NVH... Mais il est indiqué qu'ils ont solidifié le bloc alors...



C'est pas rare pour un truck. Ford ont leur 4.2 et GM leur 4.3 depuis des lunes. Il y a un 4.0 dans le 4runnner et j'en passe.

Dave
13/08/2004, 12h40
Je ne pense pas que le 4l va aller dans les voitures, je pense qu'il est vraiment plus configuré pour le style camion.

Pour la consommation, ça va siffonner c'est sur, mais toujours moins que les V8 de la concurrence.

En tout cas, une guerre de titan se prépare entre le frontier et le tacoma 2005.

J'ai hâte de voir les spec du 2,5l pour savoir s'il lui ont fait des améliorations.

mazzzda
13/08/2004, 13h04
V6 de 4L dans un pickup cest quasi la norme, yavais aussi les ranger/mazda B4000

Joe 123
13/08/2004, 13h18
Sur mon MDX, j'ai un 3.5 L et ULEV 2 comme propreté du moteur avec 265 chevaux et une consommation d'essence relativement basse pour un SUV de ce poids et gabarit. Je ne pense pas qu'il existe mieux dans la même catégorie avec ces qualités là.