PDA

Voir la version complète : KIA Sedona 2006



STONE_COLD
11/02/2005, 09h29
On voit tout de suite sur qui ils ont copié :thumbsdown:

Chicago, Illinois - Kia unveiled the completely redesigned 2006 Sedona minivan. It offers more horsepower than its predecessor and is substantially larger providing more passenger room and versatility.


Click image to enlarge
New features found on the Sedona include a standard fold-flat-into-the-floor third-row seat and available power-sliding doors and power rear liftgate.

With an all-new platform, the new Sedona's longer wheelbase and increased length and width contribute to the minivan's nearly 15-percent improvement in passenger room over the previous Sedona.

The original Sedona, introduced in 2001, received the company's first Five Star crash rating for each seating position from the U.S. government. The next-generation Sedona will offer six standard airbags (dual advanced front and front seat-mounted side air bags, and full-length side curtain air bags for all three seating rows).

The Sedona's completely new 3.8-litre DOHC 24-valve V6 engine is expected to generate more than 240-horsepower - a 30-percent increase over the previous powerplant - and 250 lb.-ft. of torque. This new aluminum block engine is mated to a five-speed Sportmatic transmission.

Despite its increase in size, the new Sedona is expected to be significantly lighter than the previous model when compared on an equally equipped basis. With more power, less weight and a new chassis with 4-wheel independent suspension, the next-generation Sedona is designed to be more rewarding to drive than its predecessor and its competitors.

Pricing for the new Sedona, which will go on sale in late 2005, will be announced closer to launch.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/06sedona.jpg

Francis F
11/02/2005, 09h55
Tiens, un Toyota Sedona... heu... un Kia Sienna... oops... un Kia Sedona. Difficile de trouver c'est quoi cet autobus ! :mrgreen:

Sans doute mieux que l'actuel (difficile de faire pire), mais il est à des années-lumières de la concurrence japonaise en terme de technologie, de qualité et de fiabilité.

ChrisfromQuébec
11/02/2005, 10h49
http://www.weblogsinc.com/common/images/3621741295227252.JPG
http://www.weblogsinc.com/common/images/7324433776687421.JPG

DrAkO
11/02/2005, 11h27
Sans doute mieux que l'actuel (difficile de faire pire), mais il est à des années-lumières de la concurrence japonaise en terme de technologie, de qualité et de fiabilité.

C'est sur, le char est même pas sortie encore qu'il est à des années lumières des japonais.

Commentaire intelligent. :roll:

Le Baron
11/02/2005, 11h42
Moi je demandes juste 3 choses:

- Que la fiabilité soit au moins dans la moyenne
- Que la consommation ait diminué (ils ont réduit le poids du monstre)
- Que le prix soit compétitif

Aussi rafinées soit les minivan japonaises, elles sont trop chères pour un véhicule à vocation familiale. La Caravan est peut-être un dinosaure, mais elle est la plus intéressante en ce moment quand on considère les promotions. En plus elle est disponible en 2 empattements et la consommation est très acceptable! Ça sert à quoi d'avoir une minivan qui fait le 0-100 en 8 secondes?!?!

D'ailleurs la seule chose que je lui reproche à cette Sedona est son... trop gros moteur! Pourquoi 240hp?! Mais bon, c'est le prix et la consommation qui va m'aider à trancher. Si elle peut être aussi économique qu'une Caravan ou une Uplander, pourquoi me priver de puissance :twisted:

Joe 123
11/02/2005, 11h57
Une Toyota Sienna de base toute équipée( quand même!!!) à $30 000 reviendra moins cher à long terme ( 5 ou 6 ans) qu'une Minivan Dodge Caravan à $20 000 quand on calcule la valeur de revente... Donc avantage Toyota!!! Et là on parle D'ÉNORME différence de technologie et de sécurité pour le même prix en bout de ligne...

Le Baron
11/02/2005, 11h59
C'est bien beau la valeur de revente, pourtant je pouvais sortir une Caravan de base (qui contient tout l'équipement nécessaire) en bas de 400$/mois tx inc la dernière fois j'ai vérifié (une 2005).

Toyota ont peut être une bonne valeur de revente, mais les taux d'intérêts viennent compenser.

dedemo
11/02/2005, 13h18
C'est bien beau la valeur de revente, pourtant je pouvais sortir une Caravan de base (qui contient tout l'équipement nécessaire) en bas de 400$/mois tx inc la dernière fois j'ai vérifié (une 2005).

Toyota ont peut être une bonne valeur de revente, mais les taux d'intérêts viennent compenser.

En fin d'année (octobre) tu peux décrocher une Sienna en location à 1.9%, pas méchant ça.

Pour revenir à la Sédona, devant de Odyssée, derrière de Caravan mais j'aime pas le toit qu'il s'affaisse à l'arrière. Je paranoid ou Kia et Hyundai ont de la difficulté à se trouver un style bien à eux.

Le Baron
11/02/2005, 13h34
Je paranoid ou Kia et Hyundai ont de la difficulté à se trouver un style bien à eux.

Les Coréens sont les pro du "clonage" et du copiage. Malheureusement ça se réflète dans leurs voitures aussi, ils ont de la difficulté à se faire une image. Juste à regarder combien de fois la Sonata a changé de calandre dans les derniers 10 ans...

Anyway, les gens achètent des Kia et des Hyundai pour la même raison qu'ils achètent du Choix Du Président ou du Sans Nom: ils veulent payer moins cher mais avoir la même chose!
Alors dans cette optique, si la qualité y est, ça peut être un très bon produit, qu'il soit original ou pas...

BedZ
11/02/2005, 15h07
J'ai connu deux femmes (collègues de ma blonde) qui se sont acheté (et non loué) des minivans il y a 2-3 ans (à la sortie de la Sedona). Je leur avait conseillé une Odyssey.

Une ma écouté et a acheté une Odyssey et l'autre a acheté une Kia Sedatif parce qu'elle était pas mal moins chère.

Au bout du compte, juste avec la consommation d'essence astronomique de la Sedona, ben elle aura coûté plus chère en paiements (et je ne compte pas la valeur de revente là-dedans) que la Odyssey.

Wise move? not.

To_Yo_Ta
11/02/2005, 15h12
La sedona est un tres bon deal je trouve sur la location sur 4 ans environ car tu est couvert a 100%......

Ce modele est deja une belle amélioration..L'interieur y est bien pensé mais a savoir la véritable qualité de construction.......

Elle fait tres freestar je trouve :?

fkc9
11/02/2005, 15h17
Une ma écouté et a acheté une Odyssey et l'autre a acheté une Kia Sedatif parce qu'elle était pas mal moins chère.


99.9999999% des gens achètent un paiement par mois et les vendeurs de "cheap" le savent trop bien :oops: :lol:

C'est pas ce qui a de plus beau en terme de mini-van, mais c'est rare que c'est beau aussi une mini-van :lol:

Bref, un allure de Toy, sans la fiabilité et l'économie d'essence, mais une meilleure garantie, un plus bas prix et entretient gratis (changement d'huile), ca va réussir a convraincre des acheteurs, mais j'espere pour eux que ca va etre une loca :?

ChrisfromQuébec
11/02/2005, 15h48
2005-02-11

Kia Motors unveils all-new Sedona MPV at Chicago Auto Show


- Completely new 3.8-liter DOHC 24-valve V6 engine expected to generate more than 240 horsepower

- Short body version of the Sedona planned for introduction in early 2006

(SEOUL) February 11, 2005 -- Kia Motors Corporation today unveiled the all-new Kia Sedona MPV at the Chicago Auto Show. Already a popular choice for buyers looking for value, quality and safety, the completely redesigned minivan will offer more horsepower than its predecessor and will be substantially larger in all key dimensions, providing more passenger room and versatility. New features found on the all-new Sedona will include a standard fold-flat-into-the-floor third-row seat and available power-sliding doors and liftgate. The new Sedona is expected to go on sale in late 2005.

A short body version is planned for introduction in early 2006. While only the short body will be available in Europe, both the long body and short body Sedona will be sold in all other markets.

Utilizing an all-new platform, the new Sedona's longer wheelbase and increased length and width contribute to the MPV's nearly 15-percent improvement in passenger room over its predecessor. Fresh styling cues and additional standard and available equipment were designed to bolster the Sedona's established position as a safety and value leader in the highly competitive MPV market.

"The Sedona was Kia's second most popular export model in 2004, with 120,478 units shipped worldwide. As a highly strategic vehicle in our overall line-up, we paid very close attention to every detail during its redesign to make sure that the successor lives up to the tradition of its nameplate," said Yong-Hwan Kim, Senior Executive Vice President and COO of Kia Motors. "With its revamped styling and appearance, as well as performance and practical attributes such as horsepower, safety equipment and standard and available features, we expect the all-new Sedona to be remain a popular choice among the world's MPV consumers," he added.

Since its introduction in 2001, the Sedona has quickly gained recognition for its tremendous value and generous list of standard comfort, convenience and safety features. In addition to earning the U.S. federal government's highest safety ratings -- Five Stars -- for the driver and front- and rear-seat passengers in both frontal and side impact crash tests, the Sedona has received quite an impressive list of accolades, including:

AutoPacific Vehicle Satisfaction Award ? 2002
Sport Truck Connection Television's "Best Van" ? 2002, 2003
Winner, Strategic Vision Total Value Index ? 2002, 2004


Safety First

Serving as Kia's flagship safety vehicle, the original Sedona received the company's first Five Star crash rating for each seating position from the U.S. government. The next-generation Sedona will continue Kia's commitment to offering high levels of standard safety equipment, including six standard airbags (dual advanced front and front seat-mounted side air bags, and full-length side curtain air bags for all three seating rows).

Sensors controlling the front supplemental restraints determine the position of the seat, whether the seat belt is buckled, whether the front passenger seat is occupied, and the severity of a frontal impact before deployment.

A four-channel, four-sensor, anti-lock brake system (ABS) is also standard. This system incorporates electronic brake force distribution (EBD), which helps to distribute braking force to all four wheels in proportion to weight shifts during cornering. The EBD adapts to individual wheel grip conditions, which helps to improve both control and stability.

Additional standard safety equipment will include a tire pressure monitoring system and active front seat headrests, while features such as an electronic stability program (ESP) and a traction control system (TCS) with brake assist will be available as part of an option package.

Enhanced Performance

With increased horsepower and torque, the all-new Sedona offers competitive power and performance in the minivan segment. A completely new 3.8-liter DOHC 24-valve V6 engine is expected to generate more than 240-horsepower -- a 30-percent increase over the previous powerplant -- and 250 lb.-ft. of torque. The new aluminum block engine is mated to a five-speed Sportmatic™ transmission.

Despite its increase in size, the new Sedona is expected to be significantly lighter than the previous model when compared on an equally equipped basis. With more power, less weight and a new chassis with 4-wheel independent suspension, the next-generation Sedona is designed to be more rewarding to drive than its predecessor and its competitors.

The new Sedona's four-wheel independent suspension system is comprised of MacPherson struts with coil springs and a stabilizer bar in the front, while the rear suspension uses a multi-link design with coil springs and a stabilizer bar.

Stopping power has increased with the addition of a power-assisted four-wheel-disc braking system with larger diameter vented front disc brakes (11.7-in.) and solid rear disc brakes (11.9-in.).

Sedona models come with new, larger wheels and tires, including 16-inch steel wheels and 225/70 R16 tires or 17-inch alloy wheels fitted to 235/60 R17 tires.



Spacious, Adaptable and Comfortable

Competitively sized, the new seven-passenger Sedona's generous dimensions and unibody construction boost both passenger and luggage space, and greatly improved ride and handling. Adding to the Sedona's space and versatility, flip and fold second row seats provide easy access to third row seating and a new, simple-to-operate 60/40 split-folding into-the floor third row seat is standard on all models to create a larger flat cargo area when the seat is folded, and providing a large rear cargo area when the seat is deployed.

Available in two trim levels -- LX and EX -- the all-new Sedona maintains Kia's tradition of high-value by offering a generous list standard features and amenities. Besides ABS, six airbags and a five-speed Sportmatic™ transmission, the Sedona LX also comes with tri-zone air conditioning, sliding door power windows, cruise control, AM/FM/CD player, captain's chairs for the second row and keyless entry with an alarm system.

The Sedona EX adds a chrome grille, fog lights, eight-way power-adjustable driver's seat with power lumbar, heated power mirrors, AM/FM/Cassette/MP3/CD stereo system, auto-dimming rear view mirror with Homelink, leather-wrapped steering wheel and shift knob, power rear quarter glass, compass, roof rack and wood trim.

In addition to the LX and EX models' standard equipment, the all-new Sedona will offer several option packages for maximum convenience and entertainment. These options include: leather seats with front seat heaters, seat and outside mirror memory settings for driver, backup warning system, power sliding doors, power liftgate, power adjustable pedals, power sunroof and a premium entertainment system featuring a DVD player and 11 speakers.

Kia Motors Corporation (www.kiamotors.com) -- the fastest growing automaker in the world -- was founded in 1944 and is Korea 's oldest manufacturer of motor vehicles. As part of the Hyundai-Kia Automotive Group, Kia aims to become one of the world's premier automotive brands. Kia's 16 manufacturing and assembly operations in 13 countries produce more than 1.1 million vehicles a year that are sold and serviced through a network of distributors and dealers covering 190 countries. Kia today has 30,000 employees and annual revenues of $14 billion . It is the major sponsor of the Australian Tennis Open and an official worldwide sponsor of the Davis Cup.

Kia Motors Corporation's brand slogan -- "The Power to Surprise" -- represents the company's global commitment to surpassing customer expectations through continuous automotive innovation.

Minou
11/02/2005, 21h41
Une ma écouté et a acheté une Odyssey et l'autre a acheté une Kia Sedatif parce qu'elle était pas mal moins chère.


99.9999999% des gens achètent un paiement par mois et les vendeurs de "cheap" le savent trop bien :oops: :lol:


Ouf! Content d'être dans les 0.0000001% qui payent leurs chars cash! Et de savoir exactement comment coûte mon char...

Vive la théorie des contraires.

Pour cette nouvelle p'tite autobus, elle va se classer entre les américaines et les japonaises. Le nouveau moteur sera moins antique que les V6 américains, mais plus énergivore que ceux de Toy et Honda. Kia ne parle pas d'un mécanisme VVT comme sur les Toy et Honda. Donc, son 3.8 ne sera pas plus puissant et souple que ses rivaux de plus petite cylindrée, mais plus glouton.

Un bravo pour la suspension arrière indépendante. Quand on pense que les Chrysler sont toujours affublées du même essieu arrière rigide suspendu par des ressorts à lames de pick-up qu'à leur début, il y a plus de 20 ans...

Et ils se disent les meilleurs!

Elles peuvent bien se sortir à 20K, de base, en promotion.

Mais 99.9999999% du monde ne le savent pas qu'elles coûtent aussi peu, parce qu'elles ne s'achètent qu'un paiement mensuel, effectivement.

lil_azn
11/02/2005, 22h18
coudon ya pas des genre de copyright sur les chars pcq la ca commence a ménervé la des toyota sedona pi sienna la :shock:

PatB
11/02/2005, 23h19
Au bout du compte, juste avec la consommation d'essence astronomique de la Sedona, ben elle aura coûté plus chère en paiements (et je ne compte pas la valeur de revente là-dedans) que la Odyssey.

C'est drole que tu dises ca car j'avais exactement calculé ca avant de décider d'y aller pour ma Odyssey. La Odyssey revenait a peine plus cher en calculant l'essence.

PatB
11/02/2005, 23h21
Ça sert à quoi d'avoir une minivan qui fait le 0-100 en 8 secondes?!?!

D'ailleurs la seule chose que je lui reproche à cette Sedona est son... trop gros moteur! Pourquoi 240hp?

0-100 en 8 sec.

Ca permet d'oublier que tu conduis une minivan lorsque tu accélères.

Francis F
11/02/2005, 23h26
La sedona est un tres bon deal je trouve sur la location sur 4 ans environ car tu est couvert a 100%......

La garantie, ce n'est pas un argument de vente. Vaut mieux ne pas avoir de problème sans avoir de garantie que de faire venir un towing sur le bord du chemin à toutes les semaines avec une voiture full garantie.