PDA

Voir la version complète : corvette 2006 z06 505 hp



goldorak99
13/06/2005, 19h51
DETROIT – The ultimate Corvette—the 2006 Corvette Z06—is posting numbers at the track and on the window sticker that will get attention. Chevrolet has announced that the fastest Corvette ever—the 505-horsepower Corvette Z06—will achieve 0-60 mph in 3.7 seconds while still in first gear, and pricing will start at $65,800, including destination and freight charges.

Corvette is a global icon for world-class sports car performance at an incredible value, and offering the fastest production Corvette ever at this price is another testament to that reputation,” said Ed Peper, Chevrolet general manager. “When you compare the Corvette Z06 performance stats to other supercars, you see numerous examples where you’re getting better performance with Corvette for one-third the sticker price of the competition.”

Developed alongside the Corvette C6.R race car, the Corvette Z06 uses advanced lightweight materials typically found only in the most exotic supercars. Use of weight-saving materials such as carbon fiber, aluminum, titanium and magnesium give the 3,132-pound car a highly competitive weight-to-power ratio of 6.2 pounds per horsepower

“The new Corvette Z06 is the dividend from competing so successfully in endurance racing,” said Dave Hill, Corvette’s chief engineer. “It combines the strong attributes of the new, sixth-generation Corvette with the spirit, technology and know-how from the race program to form an American supercar with outstanding credentials.” The highly anticipated Corvette Z06, which will be available in the fourth quarter of 2005, completes the sixth-generation portfolio, which also includes the 400-hp Corvette coupe and convertible.

Previous Corvette Z06 models, from the original 1963 model to the 2001-04 editions, incorporated suspension and engine upgrades that complemented existing Corvette systems. The 2006 Corvette Z06 is more differentiated from the standard Corvette than any other Z06 in history with every design element serving a performance function.

Corvette Z06 features include

LS7 7.0-liter/427-cubic-inch Gen IV V-8 engine with lightweight reciprocating components
505 horsepower (373 kw) @ 6300 rpm
470 lb.-ft. of torque (657 Nm) @ 4800 rpm
6-speed manual transmission
7000 rpm redline
Aluminum body structure with one-piece hydroformed perimeter rails frame and magnesium engine cradle
Carbon-fiber composite front fenders, front wheelhouses and floors
Dry-sump engine lubrication system
Hand-built engine at GM’s new Performance Build Center
Unique design styling that includes a larger grille, cold-air scoop and lower air splitter, wide-body front and rear fenders and a taller rear spoiler
Engine, transmission and differential oil coolers and steering cooler
For all its race-inspired functionality, the Corvette Z06 also is designed to be refined as a daily driver with a sophisticated and comfortable interior and generous cargo volume. The Z06 will be offered in Machine Silver Metallic, Victory Red, Daytona Sunset Orange, Le Mans Blue Metallic, Velocity Yellow Tintcoat and Black exterior colors.

wow avec 505 hp ca doit deplacer de l air ca

Jeff30QC
13/06/2005, 23h57
juste une chose a dire!!! IIIIIIISSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH :P

Banzai of Saigon
14/06/2005, 00h23
Bof,

505HP c'est bien, mais un peu juste quand l'on considère que c'est un V8 de 7L!

Avec un peu plus de technologie, comme les Allemands et surtout les Japonais nous ont habitués depuis des années, ils auraient sûrement été capable d'aller chercher bien au-dessus de 650HP avec un V8 de 7L!

0-100 en moins de 4 sec c'est très bien quand même! ;)

klinker
14/06/2005, 12h41
Bof,

505HP c'est bien, mais un peu juste quand l'on considère que c'est un V8 de 7L!

Avec un peu plus de technologie, comme les Allemands et surtout les Japonais nous ont habitués depuis des années, ils auraient sûrement été capable d'aller chercher bien au-dessus de 650HP avec un V8 de 7L!

0-100 en moins de 4 sec c'est très bien quand même! ;)

T'es dans l'champ toé là!! :roll:

Les gens qui ont une Corvette veulent rien savoir d'une zezette qui virent à 12 000 tr/min...

Ce qu'ils veulent, c'st un GROS moteur qui fait un GROS rond-rond...

Jeff30QC
14/06/2005, 13h37
ca prends toujours des chialeux pour rien!!!

personnellement je suis pas un fan de Vette, mais j'iamgines pour ceux qui l'adorent ca va etre un coup de coeur!!

dedemo
14/06/2005, 13h44
505Hp c'est un peu juste dit Banzai.

Ayoyeeeeeeeee, comme char de rue ça commence à être pas pire me semble.

Vraiment comique ce Banzai!

Banzai of Saigon
14/06/2005, 17h19
505Hp c'est un peu juste dit Banzai.

Ayoyeeeeeeeee, comme char de rue ça commence à être pas pire me semble.

Vraiment comique ce Banzai!

Peut-être que si tu savais lire... :roll:

Banzai of Saigon
14/06/2005, 17h33
Ce que je voulais dire, c'est que ce n'est pas très difficile pour un constructeur automobile de sortir 505HP avec un moteur V8 de 7.0L!

Ce n'est pas le moteur le plus 'efficace' en tant que HP & TQ/Litre selon ce qui est maintenant disponible sur le marché.

Je n'ai pas dit que la Corvette était une mauvaise voiture!

Pourtant, il me semble que j'ai été clair dans mon message. Ont dirait bien que non pour certains. :roll:

Stéphane Dumas
14/06/2005, 18h08
à propos le magazine Road & Track a fait un essai comparatif de voitures sports incluant la Corvette, vous pouvez la trouver à http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=31&article_id=1949

chevy_remi
14/06/2005, 19h10
Ce que je voulais dire, c'est que ce n'est pas très difficile pour un constructeur automobile de sortir 505HP avec un moteur V8 de 7.0L!

Ce n'est pas le moteur le plus 'efficace' en tant que HP & TQ/Litre selon ce qui est maintenant disponible sur le marché.

Je n'ai pas dit que la Corvette était une mauvaise voiture!

Pourtant, il me semble que j'ai été clair dans mon message. Ont dirait bien que non pour certains. :roll:

Si tu aurais une Corvette Z06 entre les mains, tu ne dirais pas le même commentaire. :P :wink:

Banzai of Saigon
14/06/2005, 22h20
Ce que je voulais dire, c'est que ce n'est pas très difficile pour un constructeur automobile de sortir 505HP avec un moteur V8 de 7.0L!

Ce n'est pas le moteur le plus 'efficace' en tant que HP & TQ/Litre selon ce qui est maintenant disponible sur le marché.

Je n'ai pas dit que la Corvette était une mauvaise voiture!

Pourtant, il me semble que j'ai été clair dans mon message. Ont dirait bien que non pour certains. :roll:

Si tu aurais une Corvette Z06 entre les mains, tu ne dirais pas le même commentaire. :P :wink:

Ça c'est sur! ;)

Francis F
14/06/2005, 23h07
J'ai eu le même réflex que Banzai à la lecture. 7 litres et 505 chevaux. Impressionnant, mais ce n'est que 72 chevaux au litre. Une Mazda 3 2 litres en fait 74. Mais la grosse différence, c'est le rapport poids/puissance et le couple.

Bien qu'elle est impressionnante, je préférerais une allemande ou une italienne...