PDA

Voir la version complète : Les changements des véhicules GM 2007



chevy_remi
19/06/2005, 11h14
Le silverado va faire peau neuve en 2007 au lieu de 2008. Et le Equinox n'aura plus le 3.4l, il sera accompagré par le 3.9l. En parle aussi d'une nouvelle plate-forme Lambda qui sera sur plusieurs véhicules GM. Hummer va aussi faire un H4 pour concurrencer le Jeep TJ. Ils parlent aussi d'un nouveau véhicule GMC, le GMC Crossover.

Très intéressant.

2007

Buick

Buick Rainier: The Rainier will either be redesigned, or dropped and replaced by a crossover. Depending on sales of the current model.

Buick Rendezvous: Sometime is 2007 a Lambda-based replacement for the Rendezvous is set to arrive.

Cadillac

Cadillac BRX: A premium Theta-based small SUV could make its way into Cadillac’s lineup in 2007. A BRX show vehicle will be shown at NAIAS 2006.

Cadillac CTS/CTS-V: An all-new larger CTS is going to arrive in 2007. It will be underpinned by GM’s new Sigma 2 platform and is said to be all-wheel drive capable. Alongside the CTS, will be a new CTS-V which will likely be powered by an upcoming LS3 V8.

Cadillac Escalade: The all-new Escalade line will debut in mid 2006 as a 2007 model. The new luxury SUV will feature styling similar to Cadillac’s Sixteen concept car, and it is rumored to have granite trim in the interior. A V-Series Escalade could also arrive in 2007, with a V-10 powertrain.

Chevrolet

Chevrolet Avalanche: The 2007 Avalanche will arrive in January 2006 with new exterior and interior styling.

Chevrolet Camaro: Stay tuned.....things are about to get interesting!

Chevrolet Equinox: The Equinox is going to be powered by the 3.9L V6.

Chevrolet Silverado: A new Silverado is going to arrive in late 2006 as a 2007 model. The new truck will have more fuel-efficient powertrains and all-new styling inside and out.

Chevrolet SSR: A new SSR could arrive sometime in 2007. Details are unknown.

Chevrolet Suburban: The new Suburban will arrive in early 2006 with an all new design and new powertrains, plus a 6-speed automatic transmission.

Chevrolet Tahoe: Like the rest of the GMT-900’s, the Tahoe gets all new styling and powertrains for 2007.

Chevrolet Trailblazer: A new Trailblazer might arrive in late 2007-early 2008 . If it does, it will grow in size and the EXT model will be dropped.

GMC

GMC Crossover: As a recent rendering suggest, a GMC crossover is set to arrive in 2007.

GMC Envoy: Like the Trailblazer, a new Envoy might arrive in late 2007-early 2008. If it does, it will grow in size and the XL model will be dropped.

GMC Sierra: A new Sierra is going to arrive in late 2006 as a 2007 model. The new truck will have more fuel-efficient powertrains and all-new styling inside and out.

GMC Yukon/Yukon XL: Like the rest of the GMT-900’s, the Yukon gets all new styling and powertrains for 2007.

Hummer

Hummer H2: A diesel-powered Alpha performance model could arrive in 2007.

Hummer H3: The H3 is scheduled to get an Alpha model in 2007. It will be powered by either a Turbocharged I-5 or V8.

Hummer H4/HX: The HX will be Hummer’s competitor for the Jeep Wrangler. It will be based on the Theta platform and will have a removable top and doors. It will also be the cheapest vehicle in the Hummer line-up, starting in the mid $20,000’s. It may arrive in 2007.

Pontiac

Pontiac Grand Prix: Grand Prix might get GM’s 3.9L V6 depending on how long it takes GM to deplete the inventory of 3800 V6 Engines

Pontiac Solstice: A GT model of the Solstice is set to arrive in 2007 with a few performance upgrades, including a revised front fascia. It is rumored to be powered by a turbocharged ECOTEC 2.0L.

Pontiac Torrent: The Torrent will get GM’s 3.9L V6. It will either be standard, or optional on a GT model.

Saturn

Saturn Aura: Saturn’s new Epsilon-based midsize sedan will arrive in 2007, and is said to be closely related to the Aura concept car.

Saturn Sky: The Sky will arrive in spring 2006 as a 2007 model. Like it’s Solstice counterpart, the Sky will get a RedLine Performance model, possibly powered by a turbocharged ECOTEC 2.0L.

Saturn SUV: Saturn will receive a new larger SUV. It could be based on the Lambda platform.

Boud
19/06/2005, 13h43
Bonne nouvelle pour les camions, ça commence à être le temps.

Pour le trailblazer, ça me fait peur. Il va grossir et la version allongé va disparaître. Ça veut tu dire qu'il va devenir comme un explorer ou un durango? Un genre de VUS 7 places mais que les deux dernières places valent pas de la ma***. Parce que selon moi, le trailblazer EXT présentement est pas mal seul...les places en arrière sont pas mal plus spacieuses que les compétiteurs! J'ai ben hâte de voir ça.

homer
20/06/2005, 08h53
H4, un concurent pour le futur TK. J'ai hâte de voir ça. Depuis le temps que jeep attend un vrai challenger. J'ai quant même un doute serieux !

STONE_COLD
20/06/2005, 09h02
H4, un concurent pour le futur TK. J'ai hâte de voir ça. Depuis le temps que jeep attend un vrai challenger. J'ai quant même un doute serieux !

Disons que j'ai un fort doute qu'il puisse être à la hauteur du TJ puisqu'il sera construit sur la plate-forme du Equinoxe/Torrent/VUE/Suzuki X2. :?

Alain36
20/06/2005, 12h20
et oui la disparition du 3.8 est proche

Ouin mais le 3.9 ne serait qu'une évolution du 3.8... pas fort!

STONE_COLD
20/06/2005, 12h24
et oui la disparition du 3.8 est proche

Ouin mais le 3.9 ne serait qu'une évolution du 3.8... pas fort!

Faux le 3.9 est tout nouveau.

Premier moteur OHV avec système VVTI.

Alain36
20/06/2005, 12h31
et oui la disparition du 3.8 est proche

Ouin mais le 3.9 ne serait qu'une évolution du 3.8... pas fort!

Faux le 3.9 est tout nouveau.

Premier moteur OHV avec système VVTI.

Les constructeurs n'ont plus le choix d'avoir du VVTI à cause des nouvelles normes antipollution à bas régime pour 2007, seuls les moteurs à calage variable des soupapes peuvent passer ces nouvelles normes.

Par contre, tu ne m'as pas trop convaincu, je pense que GM a encore fait du neuf avec du vieux. Si tu m'avais dit que ce moteur était SOHC ou DOHC, ou encore tout en alu, là, j'aurais cru à un tout nouveau moteur.

Stéphane Dumas
20/06/2005, 12h44
et oui la disparition du 3.8 est proche

Ouin mais le 3.9 ne serait qu'une évolution du 3.8... pas fort!

Le 3.9 est un dérivé du 3.5 qui lui-même est un descendant de la famille 2.8/3.1/3.4
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_High_Value_engine

chevy_remi
20/06/2005, 14h26
et oui la disparition du 3.8 est proche

Ouin mais le 3.9 ne serait qu'une évolution du 3.8... pas fort!

Faux le 3.9 est tout nouveau.

Premier moteur OHV avec système VVTI.

Ils vont remplacé le 3.4l dans l'équinox pour mettre le 3.9. :wink:

STONE_COLD
20/06/2005, 14h37
et oui la disparition du 3.8 est proche

Ouin mais le 3.9 ne serait qu'une évolution du 3.8... pas fort!

Faux le 3.9 est tout nouveau.

Premier moteur OHV avec système VVTI.

Ils vont remplacé le 3.4l dans l'équinox pour mettre le 3.9. :wink:

Je sais, ça va faire grandement du bien, beu-bye la compétition dans ce segment à part le VUE. :twisted:

Novaly
21/06/2005, 09h10
Peut etre pas Bye bye la competion si elle reagit :twisted: