Affichage des résultats 1 à 5 sur 5

Discussion: Hyundai Elantra 2016

  1. #1
    Membre 123 Avatar de Marc_A
    Date d'inscription
    janvier 2011
    Localisation
    Ouninpohja
    Messages
    473

    Par défaut Hyundai Elantra 2016




    Under The Hood:

    Don’t anticipate massive changes here; at the least, there will be an continuation of the current 1.8-liter and 2.0-liter GDI engine options. Expect some minor tweaks to these units for improved economy and CO2 emissions.

    Although it hasn't been confirmed; a smaller, turbocharged four may make an appearance to help tackle the likes of Ford’s EcoBoost offerings. Power will be sensibly sent to the front wheels via a six speed manual or automatic.

    Platform & Handling:

    The 2016 Elantra will utilise the same platform as the current car, however major changes will see the addition of more high-strength steels to aid chassis stiffness and crash worthiness - the latter will especially need to be improved to gain a Top Safety Pick+ rating from the IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).

    These improvements will also provide a solid base for a revised suspension and steering setup - which is desperately needed as the outgoing Elantra falls short on those twisty mountain roads.
    http://www.carscoops.com/2014/09/fut...-new-2016.html
    "Le Québec est un pays extrêmement fertile : on y plante des fonctionnaires et il y pousse des impôts." -Georges Clémenceau

  • #2
    Maître 123
    Date d'inscription
    février 2007
    Localisation
    Gatineau, qc
    Messages
    1 012

    Par défaut

    Je trouve le "Refresh" drastique considérant que le look actuel lui permet d'avoir un excellent volume de vente. Personnellement, je l'aime moins.

  • #3
    Maître Pro 123
    Date d'inscription
    juin 2010
    Localisation
    Québec, Québec, Canada
    Messages
    5 923

    Par défaut

    Look plus agressif, sans que la voiture le soit....

    En plus, elle parait plus grosse et je ne sais pas pourquoi, je vois un peu de Dart là-dedans.

  • #4
    Maître Pro 123 Avatar de MisterT
    Date d'inscription
    octobre 2005
    Localisation
    Gatineau, qc
    Messages
    10 226

    Par défaut

    Font comme plusieurs autres constructeurs...garder le même devant dans toute la gamme.
    Kia Sorento LX V6 AWD 7 passagers 2012 - 63 000kmHonda Accord EX 2010 - 51 000km

  • #5
    Maître Pro 123
    Date d'inscription
    juin 2010
    Localisation
    Québec, Québec, Canada
    Messages
    5 923

    Par défaut

    Citation Envoyé par MisterT Voir le message
    Font comme plusieurs autres constructeurs...garder le même devant dans toute la gamme.
    Plusieurs.... je dirais toutes les compagnies font ça ou presque, à quelques exceptions près. Et je trouve ça dommage, le véhicule d'une marque ne peut plus vraiment avoir une identité propre.

  • Liens sociaux

    Liens sociaux

    Règles de messages

    • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
    • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
    • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
    • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
    •