Page 1 sur 3 123 DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 10 sur 23

Discussion: Prix Magnum et 300 AWD

  1. #1
    Maître Pro 123 Avatar de STONE_COLD
    Date d'inscription
    février 2002
    Localisation
    Ottawa
    Messages
    10 126

    Par défaut Prix Magnum et 300 AWD

    Chrysler announces pricing for all-wheel-drive versions of 300 and Magnum


    Windsor, Ontario - The Chrysler Group announced pricing for the new all-wheel-drive versions of the Dodge Magnum wagon and Chrysler 300 sedans on Monday. The 2005 AWD Dodge Magnum SXT and AWD Dodge Magnum RT will be introduced this fall. Later in the fourth quarter, Chrysler will introduced the AWD Chrysler 300, AWD Chrysler 300 Touring, AWD Chrysler 300 Limited and AWD Chrysler 300C.

    “While chassis electronics and tire technology improvements help control our Chrysler 300 and Dodge Magnum rear-wheel drive models, there will be instances where the all-wheel-drive option makes sense," said Ron Smith, Vice-President Marketing, DaimlerChrysler Canada. "In each case, we are able to offer customers a choice designed to best suit their needs.”

    The new all-wheel drive system adds a front differential and a transfer case to the standard rear-wheel-drive configuration. All-wheel drive continuously divides the power between the front and rear axles at a 38-percent to 62-percent ratio.

    The AWD system is combined with standard features such as Electronic Stability Program (ESP), All-speed Traction Control, four-wheel anti-lock brakes and Emergency Brake Assist.

    In addition to the front differential and transfer case, the all-wheel drive system adds a unique short- and long-arm front suspension to accommodate the front drive axle and related components. The steering gear effort and response and the suspension characteristics also are tuned to the handling characteristics of all-wheel-drive vehicles.

    The Manufacturer's Suggested Retail Price (MSRP) for the 2005 AWD Dodge Magnum SXT is $34,205. This includes the added front differential, transfer case and all-wheel-drive front suspension, a five-speed automatic transmission with Auto/Stick, 18-inch polished aluminum wheels and touring tires, performance disk brakes and a 19-gallon fuel tank with the 3.5-litre V-6 engine.

    The MSRP for the 2005 AWD Dodge Magnum RT is $39,660. This includes the addition of the front differential, transfer case and all-wheel-drive front suspension. (The five-speed automatic transmission, 18-inch wheels and touring tires, performance disk brakes and 19-gallon fuel tank already are included as standard equipment on the Dodge Magnum RT.)

    The MSRP for the 2005 AWD Chrysler 300 is $33,990; the 2005 AWD Chrysler 300 Touring is $35,420; the MSRP for the 2005 AWD Chrysler 300 Limited is $39,420; and the MSRP for the 2005 AWD Chrysler 300C is $45,250. The added front differential, transfer case and all-wheel- drive front suspension, a five-speed automatic transmission with Auto/Stick, leather-wrapped steering wheel and shift knob, 18-inch wheels and touring tires, performance disk brakes and a 19-gallon fuel tank are included.

    The 2005 AWD Dodge Magnum and AWD Chrysler 300 and 300C will be built at the Brampton Assembly Plant in Brampton, Ontario.

    A destination charge of $1,100 is not included in the above MSRP pricing.
    COMING SOON: FORE

    ---
    Honda Accord SE 2002 (87000km)

    Top 3 mon next véhicule pour 2007 :conf: - (updated 2006-03-15)

    1- Saturn VUE V6 AWD Red Line 2007
    2- Equinoxe/Torrent AWD 2007
    3- RAV4 V6 Sport 2007

  • #2
    Maître Pro 123 Avatar de Saintor
    Date d'inscription
    avril 2001
    Messages
    11 092

    Par défaut

    C'est rare qu'on voit des prix annoncés si tôt avant que des voitures d'essais aient circulé... Je serais curieux de savoir si c'est le AWD de Mercedes.

  • #3
    Maître Pro 123 Avatar de STONE_COLD
    Date d'inscription
    février 2002
    Localisation
    Ottawa
    Messages
    10 126

    Par défaut

    Citation Envoyé par Saintor
    C'est rare qu'on voit des prix annoncés si tôt avant que des voitures d'essais aient circulé... Je serais curieux de savoir si c'est le AWD de Mercedes.
    Ça doit être le système 4MATIC de l'ère pré-historique.
    COMING SOON: FORE

    ---
    Honda Accord SE 2002 (87000km)

    Top 3 mon next véhicule pour 2007 :conf: - (updated 2006-03-15)

    1- Saturn VUE V6 AWD Red Line 2007
    2- Equinoxe/Torrent AWD 2007
    3- RAV4 V6 Sport 2007

  • #4
    Maître Pro 123 Avatar de Francis F
    Date d'inscription
    juillet 2004
    Localisation
    St-Jérôme
    Messages
    29 641

    Par défaut

    Comme s'il n'y avait pas assez de versions de ces horreurs-là sur la route... En tout cas, mononcle Gaston va pouvoir faire de la trail avec sa 300 !
    Ford Focus SE EcoBoost 2015 argent tectonique

    "The (Toyota) iQ is a frisky fun little car. And Despite being less than 3 meter long, you can just about to squeeze 4 people into it. If they are really good friends... I mean like really good." - Jonny Smith, Fifth Gear Saison 21 Épisode 3

  • #5
    Membre 123
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Dr'ville
    Messages
    600

    Par défaut

    Très bonne chose que de faire une version AWD de la 300C et de la Magnum.

    Je reviens de la Pensylvanie et j'ai vu plus d'une dizaine de Magnum sur la route.

    Superbe voiture avec une gueule qui se démarque de la masse et qui je crois se vendra très bien.

    Francis F à écris:

    En tout cas, mononcle Gaston va pouvoir faire de la trail avec sa 300 !
    Et ti-counne avec sa 6 ne sera pas capable de suivre, en été comme en hiver!
    Dodge Viper R/T10 2001
    Dodge Ram Daytona 2005 HEMI
    Jeep TJ Rocky Mountain 2004 4.0L
    Plymouth Road Runner 1974 440 4 vit.
    Dodge Charger SE 2011 3.6L....superbe!!!
    Dodge Challenger SE 2009 3.5L
    Dodge Challenger 1973 (ça s'en viens)
    Honda Civic Reverb 2005(à vendre)

  • #6
    Maître 123 Avatar de homer
    Date d'inscription
    novembre 2002
    Localisation
    quebec
    Messages
    1 166

    Par défaut

    Bonne nouvelle de plus les prix sont très raisonnable.

  • #7
    Maître Pro 123 Avatar de Francis F
    Date d'inscription
    juillet 2004
    Localisation
    St-Jérôme
    Messages
    29 641

    Par défaut

    Citation Envoyé par Mopar
    Francis F à écris:

    En tout cas, mononcle Gaston va pouvoir faire de la trail avec sa 300 !
    Et ti-counne avec sa 6 ne sera pas capable de suivre, en été comme en hiver!
    Je ne m'inquiète pas, parce que je ne tomberai pas en panne !
    Ford Focus SE EcoBoost 2015 argent tectonique

    "The (Toyota) iQ is a frisky fun little car. And Despite being less than 3 meter long, you can just about to squeeze 4 people into it. If they are really good friends... I mean like really good." - Jonny Smith, Fifth Gear Saison 21 Épisode 3

  • #8
    Membre 123
    Date d'inscription
    décembre 2003
    Localisation
    Montréal, qc
    Messages
    186

    Par défaut

    Citation Envoyé par Francis F
    Citation Envoyé par Mopar
    Francis F à écris:

    En tout cas, mononcle Gaston va pouvoir faire de la trail avec sa 300 !
    Et ti-counne avec sa 6 ne sera pas capable de suivre, en été comme en hiver!
    Je ne m'inquiète pas, parce que je ne tomberai pas en panne !
    pas sur de ca moi

  • #9
    Membre 123
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Dr'ville
    Messages
    600

    Par défaut

    Citation Envoyé par epsilon
    Citation Envoyé par Francis F
    Citation Envoyé par Mopar
    Francis F à écris:

    En tout cas, mononcle Gaston va pouvoir faire de la trail avec sa 300 !
    Et ti-counne avec sa 6 ne sera pas capable de suivre, en été comme en hiver!
    Je ne m'inquiète pas, parce que je ne tomberai pas en panne !
    pas sur de ca moi
    Dodge Viper R/T10 2001
    Dodge Ram Daytona 2005 HEMI
    Jeep TJ Rocky Mountain 2004 4.0L
    Plymouth Road Runner 1974 440 4 vit.
    Dodge Charger SE 2011 3.6L....superbe!!!
    Dodge Challenger SE 2009 3.5L
    Dodge Challenger 1973 (ça s'en viens)
    Honda Civic Reverb 2005(à vendre)

  • #10
    Maître 123
    Date d'inscription
    juin 2003
    Localisation
    Rive-sud du nombril du monde
    Messages
    2 741

    Par défaut

    Héhé, bizarrement, je ferais moi aussi plus confiance à la Chrysler qu'à la *cough*FORD*cough* Mazda6 au niveau fiabilité

    Et une Magnum SXT 3.5 AWD je dirais vraiment mais vraiment pas non.
    Quoi que mon coeur me porte quand même vers la Volvo V50, mais ça...

    Edit: au fait, oui je le sais la V50 aussi a du sang Ford dans les veines...

  • Page 1 sur 3 123 DernièreDernière

    Liens sociaux

    Liens sociaux

    Règles de messages

    • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
    • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
    • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
    • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
    •