PDA

Voir la version complète : Guide 2006 pour l'économie d'essence



BenL
13/10/2005, 12h42
Le guide est disponible a l'adresse suivante:

http://www.fueleconomy.gov



WASHINGTON -- Toyota Motor Corp.'s Corolla was the sole gasoline-only car to make a U.S. government list issued on Wednesday, Oct. 12, of the 10 most fuel-efficient 2006 model vehicles.

The Corolla's 32 miles per gallon in the city and 41 miles per gallon on the highway earned it last place on the list of top fuel sippers that was otherwise dominated by gasoline-electric hybrids and diesels.

Honda Motor Co.'s Insight hybrid was in first place, with 60 mpg city and 66 mpg highway, followed by Toyota's Prius hybrid with 60 mpg city and 51 highway.

Volkswagen AG grabbed four of the top 10 spots with diesel versions of its New Beetle, Golf and Jetta models.

Ford Motor Co. was the only U.S. automaker to make the top 10 with the hybrid version of its Escape SUV.

The Environmental Protection Agency and the U.S. Department of Energy produce the fuel economy guide to help buyers compare vehicles.

"We know that when consumers are provided the information they need to make informed, educated decisions they choose products that will both save them money and help protect our shared environment," EPA Administrator Stephen Johnson said in a statement.

Among classes of vehicles, the Honda Odyssey was top of the minivan segment with 20 mpg in the city and 28 mpg on the highway for the two-wheel drive version. Best large car was the manual version of the Hyundai Motor Co. Ltd. Sonata with 24 mpg city and 34 mpg on the highway.

The top pickup trucks were the two-wheel drive Ford Ranger and its Mazda Motor Corp. B2300 cousin with 24 mpg in the city and 29 mpg on the highway.

The automatic version of DaimlerChrysler AG's Dodge Ram 1500 pickup truck, with an 8.3-liter engine, had the worst fuel economy of any vehicle rated, getting 9 mpg in the city and 12 mpg on the highway.

STONE_COLD
13/10/2005, 13h29
C'est américain ça, l'Energuide Canadien sort dans quelques semaines, novembre au plus tard.

Japfan
14/10/2005, 00h25
C'est américain ça, l'Energuide Canadien sort dans quelques semaines, novembre au plus tard.

So what?

caravelle
14/10/2005, 08h58
y manque la yaris par exemple, so what!!!!

mazzzda
14/10/2005, 09h04
y manque la yaris par exemple, so what!!!!
pourtant la yaris va etre aux states aussi

STONE_COLD
14/10/2005, 11h25
C'est américain ça, l'Energuide Canadien sort dans quelques semaines, novembre au plus tard.

So what?

Il y a bien du monde qui se plaint sur ce forum qui nr veulent pas voir des mpg et qui préfère L/100km.

Moi je préfère les mpg, d'autre pas.

Le Baron
14/10/2005, 11h39
Ouais mais on peut le mettre en système métrique!

Par contre ce que je trouve étrange c'est que les cotes de consommation de la G6 4-cyl sont pas les mêmes que ce qui était affiché dans la fenêtre du véhicule. Est-ce que la méthodologie change d'un pays à l'autre?

STONE_COLD
14/10/2005, 11h50
Ouais mais on peut le mettre en système métrique!

Par contre ce que je trouve étrange c'est que les cotes de consommation de la G6 4-cyl sont pas les mêmes que ce qui était affiché dans la fenêtre du véhicule. Est-ce que la méthodologie change d'un pays à l'autre?

c'est pcq gallon us vs gallon cdn.

3.78L vs 4.5L pour 1 gallon

ou multiplie par 1.19 pour obtenir les gallons cdn.

dedemo
14/10/2005, 11h54
Voici un super de bon site pour toutes sortes de conversions pour ceux à qui ça cause problèmes.

http://www.onlineconversion.com/fuel_consumption.htm

Le Baron
14/10/2005, 12h01
c'est pcq gallon us vs gallon cdn.

3.78L vs 4.5L pour 1 gallon

ou multiplie par 1.19 pour obtenir les gallons cdn.

Comme je disais dans mon message: le site permet de mettre en métrique ;)
Donc je comparais les données en l/100km

C'est le chiffre en ville qui est différent, c'est 10.1 je crois sur ce site, mais dans la fenêtre du véhicle c'était dans les 9 (9.6 si je me souviens bien).