PDA

Voir la version complète : Les Chinois à la rescourse de GM: ils veulent Delphi



STONE_COLD
29/12/2005, 22h45
Malgré que Delphi est indépendant de GM, ce dernier est le client majoritaire de Delphi.


-----


Chinese auto-parts supplier is negotiating with Delphi Corp. to acquire some of the company's assets in the United States, according to the trade publication Automotive News.
The publication said Wanxiang Group, which posted global revenue of $2.6 billion in 2004, owns stakes in six U.S. manufacturing companies and wants to become a Tier 1 supplier to the major U.S. auto manufacturers. The company makes universal joints, brake disks, bearings, driveshafts and other products. The article does not say what Delphi assets the Chinese company wants to buy.

Delphi, which employs about 750 in west Columbus making safety features and interiors for automobiles, filed for Chapter 11 bankruptcy protection in October. The Troy, Mich.-based company is seeking concessions from the United Auto Workers union as well as General Motors Corp. (NYSE:GM - News), its largest customer. Delphi was spun off from General Motors in 1999.


http://biz.yahoo.com/bizj/051228/1208445.html?.v=1

woohoo!
30/12/2005, 08h31
Ca veut tu dire qu'on va pouvoir acheter des disques de freins de Chevy Blazer chez Dollarama bientot? :lol:

chevy_remi
30/12/2005, 09h32
Ca veut tu dire qu'on va pouvoir acheter des disques de freins de Chevy Blazer chez Dollarama bientot? :lol:

Ça serait pas chère entoute. :wink:

dedemo
30/12/2005, 10h07
Ca veut tu dire qu'on va pouvoir acheter des disques de freins de Chevy Blazer chez Dollarama bientot? :lol:

Ces chinois vont finir par mettre les pieds aux States, c'est une question de temps. :cry:

Stéphane Dumas
30/12/2005, 11h32
je lis le titre suivant :" Les Chinois à la ressource de GM: ils veulent Delphi"

ça ne serait pas plutôt "à la rescousse"? :wink:

STONE_COLD
04/01/2006, 10h03
je lis le titre suivant :" Les Chinois à la ressource de GM: ils veulent Delphi"

ça ne serait pas plutôt "à la rescousse"? :wink:

En effet, je devais être affecté par l'alcool durant le temps des fêtes. :lol: :lol: