PDA

Voir la version complète : Les marques les plus vendues en janvier



dedemo
03/03/2007, 15h20
The top-selling passenger cars in Canada in January, in order, were the Honda Civic, Mazda3, Toyota Corolla, Chevrolet Cobalt, Toyota Camry, Toyota Yaris, Dodge Caliber, Pontiac Pursuit/G5, Ford Focus and Nissan Altima.

The top-selling light trucks, in order, were the Dodge Caravan, Ford F-Series pickup, Chevrolet Silverado, GMC Sierra, Dodge Ram, Ford Escape/Escape Hybrid, Chrysler PT Cruiser, Chevrolet Uplander, Honda CR-V and Pontiac Montana SV6.

Pas de grandes surprises mise à part l'absence de la Honda Fit! Les canadiens continuent de privilégier les sous-compcates en hausse de 31.7%. Les compactes en hausse de 7.5%, petits pick-up 23.1%, petits SUV 24.9%. Mise en perspective, ces hausses sont plus qu'élevées considérant que le marché n'est en hausse que de 5.8%. Ceci est la continuité d'une tendance établie depuis quelques années déjà.

The other interesting aspect of this report is the huge numbers put on the board for fuel-efficient entry-level vehicles," DesRosiers says. "Subcompact car up 31.7 per cent, compact car up 7.5 per cent, small pickup up 23.1 per cent, compact SUV up 24.9 per cent. All these should be viewed relative to the total market, which was up only 5.8 per cent. Canadians are embracing smaller fuel-efficient vehicles big time. This is a continuation of a longer-term trend."


http://www.canadiandriver.com/news/070302-1.htm

Slammer
04/03/2007, 16h34
le PT cruiser, dans les meilleurs vendeurs, j'en reviens pas.

dedemo
04/03/2007, 21h01
le PT cruiser, dans les meilleurs vendeurs, j'en reviens pas.

Moi je comprend pas qu'il soit dans la section "camion".