PDA

Voir la version complète : Photo officielle Grand Prix GXP + Pontiac Torrent 2006



STONE_COLD
27/10/2004, 07h52
http://forums.gminsidenews.com/showthread.php?threadid=8251

JFL
27/10/2004, 09h22
La Grand Prix est toujours aussi laide et je préfère la belle Equinox à la Torrent telle que montrée.

Konnan
27/10/2004, 12h31
Rien d'impressionnant malheureusement... Un V8 de Mustang fait mieux!
Sûrement meilleure économie d'essence par contre!

Stéphane Dumas
27/10/2004, 16h11
Rien d'impressionnant malheureusement... Un V8 de Mustang fait mieux!
Sûrement meilleure économie d'essence par contre!

Si cette Grand Prix était disponible avec un système AWD (ce qui n'est pas le cas pour le moment), je présume qu'il auraient mis plus de cheveaux-vapeur.

STONE_COLD
28/10/2004, 07h52
Rien d'impressionnant malheureusement... Un V8 de Mustang fait mieux!
Sûrement meilleure économie d'essence par contre!

On verra lorsqu'il y aura affrontement, mais ça risque d'être très chaud.

Anaheim, Calif. - Pontiac announced production plans for the 2005 Grand Prix GXP ? a high-performance sedan equipped with more refined interior appointments, distinctive exterior appearance, sport-tuned suspension and a new 5300 5.3L V-8 (LS4) engine producing an estimated 290 horsepower.



Click image to enlarge

It is the first Grand Prix model since 1987 to offer a V-8 engine and it is the first Pontiac equipped with Displacement on Demand (DOD) technology, which can provide up to a 12 percent improvement in fuel economy by seamlessly deactivating half of the engine's cylinders in certain light load conditions.

Grand Prix GXP is expected to deliver 0-60 performance of approximately 6 seconds.

Highlights of the Grand Prix GXP include:

5300 V-8 engine with Displacement on Demand technology
290 horsepower (estimate)
325 lb.-ft. of torque (estimate)
High-performance Hydra-Matic 4T65-E four-speed electronically controlled transmission with TAPShift
GXP-specific exterior styling, including front fascia, rear fascia, rocker extensions and badging
Polished 18-inch forged aluminum wheels and performance W-rated tires
Reduced ride height
Bilstein gas-charged struts and higher-rate springs
High-performance four-wheel disc brake system with aluminum calipers, 12.7-inch vented and cross-drilled front rotors and 12-inch vented and cross-drilled rear rotors
GXP-specific interior appointments, including gauge faces, door sill plates and embroidered floor mats
The Grand Prix GXP has an aggressive, hunkered-down look due to a re-tuned suspension that lowers the vehicle approximately 9 mm. The aggressive look is accented with a new front fascia with revised, chrome-ringed grille inserts and lower air inlets, as well as a new rear fascia that gives the car a more tightly wrapped appearance. The new front and rear fascias are complemented by rocker extensions.
GXP badges on the vehicle's doors and prominent exhaust outlets in the rear fascia are stylish clues to the car's performance. Low profile performance tires are mounted on 18-inch polished forged aluminum wheels to complete the exterior package.

Inside, the GXP delivers a higher level of refinement, with rich, Ultralux suede inserts for the leather seating. Brushed aluminum trim accents ? a GXP hallmark ? are used inside, too, along with brushed aluminum-style doorsill plates. The instrument gauge cluster has a unique look and also wears the GXP logo.

The GXP is the first application ever for a small-block V-8 in a front-wheel-drive configuration.

Engineered specifically for front-drive layouts, the 5300 V-8 produces an estimated 290 horsepower and 325 lb.-ft. of torque ? with 90 percent of torque available from 1500 rpm to 5200 rpm. It also incorporates Displacement on Demand (DOD) technology, which debuted in 2005 GM extended midsize SUVs equipped with the Vortec 5.3L V-8 (LH6) engine.

The all-aluminum 5300 V-8 is based on the Gen IV small-block architecture, but is modified to accommodate the "east-west" mounting position of the Grand Prix's front-wheel-drive chassis. To fit the "sideways" positioning in the Grand Prix, several changes were made to reduce the engine's overall length, including the use of a shorter crankshaft and a single-belt accessory drive system.

The Grand Prix GXP is scheduled to start production in the first quarter of 2005. Pricing will be announced at a later date.

Tzar
28/10/2004, 08h23
Un V8 de 300 forces sur une traction avant :?:

Je suis un peu sceptique sur la qualité de la conduite avec un tel setup. Je vais attendre de voir les premiers essais.

Pourquoi il font pas comme Chrysler avec les Magnum et 300? Tu reviens à la propulsion arrière, beaucoup plus solide, et tu y ajoutes un système de stabilité qui agit et sur les freins, et sur la motricité.

STONE_COLD
28/10/2004, 08h40
Un V8 de 300 forces sur une traction avant :?:

Je suis un peu sceptique sur la qualité de la conduite avec un tel setup. Je vais attendre de voir les premiers essais.

Pourquoi il font pas comme Chrysler avec les Magnum et 300? Tu reviens à la propulsion arrière, beaucoup plus solide, et tu y ajoutes un système de stabilité qui agit et sur les freins, et sur la motricité.

Cadillac a des tractions avant avec le Norsthar de 300HP depuis 10 ans et il n'y a eu aucun problème de torque ou autre.

Tzar
28/10/2004, 08h47
Cadillac a des tractions avant avec le Norsthar de 300HP depuis 10 ans et il n'y a eu aucun problème de torque ou autre.

C'est vrai. Mais à cette époque les systèmes de contrôle de traction étaient peu élaborés et la traction avant avait une espèce d'aura de supériorité.

Mais Cadillac aussi est revenu aux tractions arrières avec la CTS et STS...

Pichoo
28/10/2004, 11h49
J'aurais profité de l'occase pour la remettre à propulsion. Quant au modèle proprement dit, rien pour écrire à sa mère mais un peu moins bébelle. La grille noire dans le pare choc est affreuse.

Konnan
28/10/2004, 19h12
Pas de transmission manuelle :x
Si elle en aurait eu une, je suis d'accord avec STONE_COLD, ça aurait été chaud avec la Mustang GT 2005 !

Ils annoncent un 0-60 en 6 secondes pour la GXP c'est très bien!

Par contre la Mustang GT 2005 en version manuelle réussit un 0-60 en 5,1 secondes selon Motortrend !!! Ça, c'est excellent!

Konnan
29/10/2004, 14h30
Héhé, ils sont très durs sur les clutchs et les pneus, ils veulent vraiment sortir les meilleurs chiffres...!

coco27
03/11/2004, 07h58
Personnellement, je trouve le nouveau Torrent très conservateur. L'Aztek avec ses lignes plus agressive et plus futuriste aurait du être le véhicule remplaçant le Torrent. Toutefois, les lignes conservatrice vendent mieux... :oops:

wild_child_qc
05/11/2004, 20h42
Un V8 de 300 forces sur une traction avant :?:

Je suis un peu sceptique sur la qualité de la conduite avec un tel setup. Je vais attendre de voir les premiers essais.

Pourquoi il font pas comme Chrysler avec les Magnum et 300? Tu reviens à la propulsion arrière, beaucoup plus solide, et tu y ajoutes un système de stabilité qui agit et sur les freins, et sur la motricité.

Cadillac a des tractions avant avec le Norsthar de 300HP depuis 10 ans et il n'y a eu aucun problème de torque ou autre.

Une des qualités de GM c'est justement le contrôle de l'effet de couple dans le volant, toujours excellent :D par contre on peu pas toujours dire ca du reste de l'auto :roll: malheureusement