PDA

Voir la version complète : Pour réconforter contre Francis F et sa Cobalt part II



STONE_COLD
07/03/2005, 07h59
14 of 16 small cars rated 'poor' in side impact crash tests


Arlington, Virginia - Most small car designs earned poor ratings in side impact crash tests recently conducted by the Insurance Institute for Highway Safety. Only the Chevrolet Cobalt and Toyota Corolla, both equipped with optional side airbags with head protection, performed well enough to earn the Institute's second highest rating of acceptable. Without the optional airbags, the Cobalt and Corolla are rated poor for side impact protection.

Another 12 small cars also earned poor ratings: Dodge Neon, Ford Focus, Hyundai Elantra, Kia Spectra, Mazda 3, Mitsubishi Lancer, Nissan Sentra, Saturn ION (tested with and without side airbags), Suzuki Forenza, Suzuki Aerio, and Volkswagen New Beetle.

Three more small cars will be tested in side impacts later this year. The Mini Cooper and Subaru Impreza will have new design features that are intended to improve side impact protection. The Honda Civic will be a completely redesigned model.

"These side impact results are similar to the results in 1997 when the Institute first rated small cars in the frontal offset crash test," says Institute chief operating officer Adrian Lund. "Back then, no small car earned a good frontal crash test rating. Now almost every small car earns a good rating in the frontal test. As manufacturers redesign their vehicles, we expect that small cars will get better in the side impact test too."

In the Institute's side impact test, a moving deformable barrier strikes the driver side of a passenger vehicle at 31 mph. The barrier weighs 3,300 pounds and has a front end that is shaped to simulate the front end of a typical pickup or SUV. In each side-struck vehicle are two instrumented dummies the size of a small (5th percentile) woman, one positioned in the driver seat and one in the rear seat behind the driver.

Four of the vehicles that earned poor side crashworthiness ratings (Elantra, Forenza, New Beetle, and Spectra) are equipped with standard side airbags with head protection. These cars are rated good or acceptable for head injury measures recorded on the driver dummies. The Saturn ION with optional side airbags also earned an acceptable rating for driver head injury. However, the structures of all of these vehicles allowed too much intrusion during the test. Forces recorded on the driver dummies' torsos and/or pelvic areas were high.

"Side airbags can protect the head, but if the vehicle structure doesn't hold up well then serious injuries to other body regions still can occur," Lund points out. "With better structures along with the side airbags, the performances of these vehicles would improve."

In the Institute's frontal offset test, the Cobalt and Corolla are rated good and "best picks." The Cobalt's seat/head restraints are rated good based on a test that simulates a rear impact, and the Corolla's are poor. Taken together with ratings in the side impact test, the Cobalt and Corolla equipped with optional side airbags now are the highest rated small cars overall in the Institute's crashworthiness ratings.

fkc9
07/03/2005, 09h46
Je sais que les Lancer (comme bien d'autre) son pas trop fort dans les tests de collisions latérals. Mais pourquoi il ne font jamais des tests avec des Ralliart avec des coussins latérals :?: J'aimerais savoir si ca passe mieux dans ce temps la comme les Colbats et Corolla, car j'ai ca sur mon char :wink:

unmanuel
07/03/2005, 11h58
Je peut vous dire que je suis fier de posséder une corolla :lol:

Gus
07/03/2005, 11h59
Je peut vous dire que je suis fier de posséder une corolla :lol:

Surtout qu'aux dires de Francis, elle sert de base à toute la gamme Lexus!

wowlesmoteurs
07/03/2005, 12h01
Je peut vous dire que je suis fier de posséder une corolla :lol:

Surtout qu'aux dires de Francis, elle sert de base à toute la gamme Lexus!


:rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation:

unmanuel
07/03/2005, 12h02
Il parait que toute la nouvelle gamme Lexus impressionne grandement, elle saura planté ou égaler les grandes marques de se monde :wink:

Francis F
07/03/2005, 19h15
Je peut vous dire que je suis fier de posséder une corolla :lol:

Surtout qu'aux dires de Francis, elle sert de base à toute la gamme Lexus!


:rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation:

Allez donc tous ch... ! :P :mrgreen:

Elle ne sert pas de base, mais d'inspiration.... zzzzzzzzzzzzzz... dodo..... endormant........... :mrgreen:

Gus
07/03/2005, 19h19
Quelques nuances de vocabulaire qui s'ajoutent mon Francis. :wink:

wowlesmoteurs
07/03/2005, 20h02
Je peut vous dire que je suis fier de posséder une corolla :lol:

Surtout qu'aux dires de Francis, elle sert de base à toute la gamme Lexus!


:rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation: :rotation:

Allez donc tous ch... ! :P :mrgreen:

Elle ne sert pas de base, mais d'inspiration.... zzzzzzzzzzzzzz... dodo..... endormant........... :mrgreen:


si t'aime pas les Lexus bien ta bien le droit , J'ai pas de trouble avec ca mais je commence a douté de tes capcité de jugement ds le domaine automobile , un gars qui a rouler ds une des meilleure compact du moment ''protégé'' changer ca pour une Cobalt :roll: :shock: et trouver que c'est une bonne voiture :roll:


j'espere que les amortisseur sont pas les meme que sur la Ion de saturn versus ta Cobalt, un bon ami a moi sait acheter une Ion 2003 , il a maintenant 20,000km de rouler , neuve ca roulais bien mais la elle est devenu tap cul , ca coigne comme une Néon 95 de 200,000km :wink: . tout a l'heure il embarqué ds ma corolla qui inscrit 41,000km au compteur et a vu toute une différence coté suspension qui etais presque semblable quand elle etais neuve , mais la elle n'ont plus aucun raport :shock:

tatou
08/03/2005, 07h36
Pour ma part ces test nous prouve hors de tout doute que les pick-up/Suv sont dangeureux pour les autres. Avec leurs parchocs surélevés l'impact se produit assez haut dans la ceinture de caisse des voitures ordinaires.
Je trouve toujours assez curieux que les américains considèrent les petits véhicules comme dangeureux... Ce sont les gros qui le sont. En effet, si l'on comparait l'impact que produit un pick-up sur un cycliste versus une petite voiture... Nous viendrait-il à l'idée que c'est le vélo qui est dangeureux? :evil: