Je suis un maniaque d'audio, je suis audiophile dans l'ame et j'ai trouvé cela concernant nos routes mais je n'ai pas participé a la discussion.

J'aimerais avoir votre avis sur les déboires des conducteurs de l'axe MTL-QC concernant les nid de pou
les.

Et sa ne concerne pas juste MTL.

Voici quelques articles :

Comment ça des nids de poule aux États-Unis !!??

Overdrive magazine's 13th annual Best, Worst Roads survey result

Worst Roads by state
1. Arkansas
2. Illinois
3. Pennsylvania
4. Louisiana
5. New York, Michigan (tie)

Worst Roads by segment
1. I-40 through Arkansas
2. I-94 in Chicago
3. I-10 through Louisiana
4. I-70 from Kansas City to St. Louis
5. I-30 from Little Rock to Texarkana, Ark.

Factors that make these roads the worst
1. Potholes
2. Patches
3. Cracks
4. Congestion & traffic
5. Constant construction

The worst roads in Canada ?

Nova Scotia’s roads are in such rough shape that they’re drawing international attention. Australians Chris and Elayne Clash have logged over 70,000 km in a six-year quest to drive around the world in a homemade buggy. They’ve been through every type of terrain in Asia, Europe and the Middle East. Now they’re heading across Canada, and they can’t believe what driving was like in Nova Scotia. “The roads were up and down and bumpy,” says Chris Clash. “There are better stretches of road in Mongolia.”

The CAA was asked by CTV's Canada AM what it considers are the five worst highways in Canada that need immediate attention.

Flewelling offered these five:

Highway 1 in British Columbia
Highway 51 in Saskatchewan
Highway 401 in Ontario
Highway 40 in Quebec
Highway 101 in Nova Scotia

Pas compliqué les gars, faites "worst roads canada" dans Google. Allez-voir, y'a de superbes clichés. La palme revient définitivement à Toronto et sa grande région. Les nids de poule et les trous dans la chaussée, il ne semble pas que ce ne soit que l'affaire du Québec et c'est pire ailleurs semble t'il. En ce qui me concerne, mon idée est faite : notre tendance à nous autobasher tout le temps, pour tout et pour rien. Eh bien dans le cas des routes, moi ça se confirme !