Page 1 sur 8 123 ... DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 10 sur 77

Discussion: Fini les voitures abordables chez Subaru

  1. #1
    Maître Pro 123 Avatar de STONE_COLD
    Date d'inscription
    février 2002
    Localisation
    Ottawa
    Messages
    10 126

    Par défaut Fini les voitures abordables chez Subaru

    Je comprends pas...pourtant GM ont Saab pour s'occuper de ce marché.


    CHERRY HILL, N.J. -- Fuji Heavy Industries' bosses in Japan must be dreaming.

    The little carmaker's executives are demanding that Subaru draw even with Audi and approach BMW in U.S. brand prestige within five years.

    That's quite a shift for a brand that once advertised itself as "inexpensive and built to stay that way." In fact, hardly anyone thinks Subaru can pull it off.

    Yet Subaru of America Inc. executives are working hard to compete with European luxury brands rather than emulate Toyota, Honda and Nissan. Subaru already has distanced itself from other Japanese automakers by selling only all-wheel-drive vehicles and getting rid of inexpensive small cars.

    Sales nearly have doubled from just over 100,000 vehicles in 1994 to more than 200,000 sales expected this year. But despite pressure to go upscale and earn bigger margins, Subaru executives here say it will take time.

    In addition to offering better equipped products, Subaru's upmarket strategy includes:

    >>> New advertising that focuses on the brand.

    >>> Additional exclusive dealerships and upgraded showrooms.

    >>> New styling that debuts next year.

    >>> A new logo.

    But even with the 2005 Outback and Legacy, which debuted in May, analysts say Subaru models are a long way from luxury products.

    "They have become the sole Japanese maker that doesn't want to become Toyota, and that is a good place to be," says Steve Saxty, a partner in Powerbrand Associates, a New York consulting firm. "But they have to find a product range that a more demanding customer would want to pay a premium for."

    Jeff Schuster, executive director of global forecasting at J.D. Power and Associates in Troy, Mich., says Subaru is embarking "on a difficult road."

    "They are not thought to be a luxury brand today," Schuster says. "They are more of a niche player and will take more marketing and products to move up."

    Rick DeSilva, president of Liberty Subaru in Oradell, N.J., says moving upscale is the right strategy. He calls it a natural progression in his market, a wealthy suburban area where Subaru sales have been strong.

    Former Subaru of America CEO Takao Saito, who returned to Fuji Heavy in Japan in June, says Subaru aspires to be a prestige brand. But he says the push to be premium and more profitable comes mainly from the parent company.

    Fuji wants it sooner rather than later. But Saito sounds more realistic.

    "Within five years we will not reach BMW, but we will be closer to … Audi," he says.

    Subaru's positioning is not as high in the United States as it is in markets such as Switzerland.

    "Perhaps Fuji does not understand the difficulty of moving upscale in the United States," Saito says.

    For example, he says, Fuji pushed for Subaru of America to take its name off the rear of cars. But U.S. management convinced the Japanese bosses that it was too soon and that the logo is not as well known here as in other markets.

    Analyst Susan Jacobs, who tracks the luxury-car market at Rutherford, N.J.-based Jacobs & Associates, has doubts about Subaru's ambitions.

    "The market is too crowded for Subaru to easily move to a more premium positioning for its product," Jacobs says. "There are too many other brands that already have a stronger premium and luxury brand position that will be competing very aggressively for affluent buyers.

    "You have to have scale more than product. You have to be upscale in your dealerships and be consistently communicating your brand on the marketing side."

    Subaru executives say that's just what they're doing. The company is upgrading its network of 581 dealerships. Under its ongoing Signature Facility program, about 40 percent of Subaru's dealers have renovated their facilities. Subaru says by year end it will have 210 exclusive dealerships, compared with 147 in 2000, and 175 separate showrooms, compared with 130 four years ago.

    By 2006 Subaru expects that 76 percent of its dealerships will either be exclusive or have separate showrooms, up from about two-thirds today.

    Subaru also is working on its image. It launched new print and TV advertising this spring with the debut of the Outback and Legacy. The ads focus on the brand as well as the product, says Fred Adcock, executive vice president of Subaru of America.

    Meanwhile, the logo has been modernized. The six-star cluster badge now has a silver rather than gold background.

    "As we transition to having the (new) brand and dealer signs - all of those touch points for the consumer - then we will build awareness," Adcock says.

    The Outback sedan and wagon, which debuted in 1996, "saved Subaru," Adcock says. The Forester followed in June 1997. An SUV with room for seven passengers will be launched next spring. With the new Outback and Legacy and new SUV, Subaru plans to reach 250,000 units in annual sales by 2006, up from 186,819 last year.

    Sales through the first six months of 2004 are down 4.1 percent compared with last year, to 88,227.

    Performance is key to the product strategy. In 2002, Subaru launched the rally car-inspired Impreza WRX. Last year, it added the Impreza STi, with a 2.5-liter turbocharged four-cylinder 300-hp engine.

    Both models have been more successful than Subaru expected. The automaker sold about 24,000 WRX models in both 2002 and 2003. The STi has exceeded its target of 300 a month. Sales range between 500 and 600 per month, Adcock says.

    Subaru is "the most overengineered among the Japanese," says George Peterson, president of AutoPacific, a consulting firm in Tustin, Calif. He says Subaru has one of the most sophisticated awd systems on the market, and other systems, such as its antilock brakes, also are among the best.

    Subaru's quirky looks will soften in the future. The new Outback and Legacy mimic European styling and have upgraded and more stylish interiors. But premium features such as navigation or upscale entertainment and communications systems are not available.

    Those features will appear on the upcoming seven-passenger SUV being designed by Subaru's new chief designer, Andreas Zapatinas, who has worked at Alfa Romeo, BMW, Fiat and Pininfarina.

    The SUV will debut a family look that will appear on all future Subarus, Adcock says. The design will be sleek and European and signal a dramatic shift in Subaru design, he says.

    And the SUV will cost more than Subaru's current range. The price will be above the Outback, which starts at $33,970, including transportation.

    Still, AutoPacific's Peterson says the seven-passenger SUV isn't enough for a brand to be considered premium. "All manufacturers need a seven-passenger in their portfolio," he says.

    The new Outback and Legacy are better than the cars they replaced but not sophisticated enough to be considered premium, Peterson says.

    "The Legacy is an update of the previous one," he says. "They have not had an all-new car for quite a while. If they want to go after Audi, they need a new vehicle from the ground up."
    COMING SOON: FORE

    ---
    Honda Accord SE 2002 (87000km)

    Top 3 mon next véhicule pour 2007 :conf: - (updated 2006-03-15)

    1- Saturn VUE V6 AWD Red Line 2007
    2- Equinoxe/Torrent AWD 2007
    3- RAV4 V6 Sport 2007

  • #2
    Maître Pro 123 Avatar de Saintor
    Date d'inscription
    avril 2001
    Messages
    11 092

    Par défaut

    Quand je disais que Subaru pète plus haut que le trou...

    Pourtant leur Outback H6 de 42000$ n'a pas été un grand succès.

  • #3
    Maître Pro 123 Avatar de BedZ
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Quebec, QC
    Messages
    3 842

    Par défaut

    WTF
    Jetta Wolfsburg 1.8T 2001
    Aujourd'hui on n'évalue plus une voiture par son coût d'acquisition mais par sa mensualité

  • #4
    Membre 123
    Date d'inscription
    octobre 2003
    Localisation
    Montréal, qc
    Messages
    62

    Par défaut

    Plus de marges sur les véhicules de luxe, ouais si on veut ..... mais les économies d'échelle sur les coûts de productions est-ce un concept expiré????

    CHEERS
    Des protéines ??? Prenez un shake Weider m'sieur ..... Non je vous remercie, j'préfère une GUINNESS

  • #5
    Maître 123 Avatar de idun
    Date d'inscription
    avril 2004
    Localisation
    Québec, QC
    Messages
    1 719

    Par défaut

    Citation Envoyé par Saintor
    Quand je disais que Subaru pète plus haut que le trou...

    Pourtant leur Outback H6 de 42000$ n'a pas été un grand succès.
    Pour une fois je vais en ton sens... Subaru ne repond pas au "besoin" de prestige que les acheteurs de Audi, Mercedes et BMW recherchent...

  • #6
    Maître Pro 123 Avatar de Francis F
    Date d'inscription
    juillet 2004
    Localisation
    St-Jérôme
    Messages
    29 641

    Par défaut

    Citation Envoyé par Saintor
    Quand je disais que Subaru pète plus haut que le trou...

    Pourtant leur Outback H6 de 42000$ n'a pas été un grand succès.
    Exact. Et c'est tant mieux. Les Subaru actuelles coûtent de 5 à 8000 $ de plus qu'elles le devraient et la qualité des intérieurs des Impreza et Forester est à des années lumières de la concurrence. Les intérieurs sont laids et cheap (sauf les nouvelles Legacy qui sont superbes à ce niveau). Quand tu paies près de 50 000 $ pour une STi, tu t'attends à avoir une finition digne de ce nom. Et tu ne l'as pas.

    Si Subaru veut devenir une marque de luxe, ça va prendre plus que des bonnes intentions. Il va falloir en donner pour ce que les gens paient. Et il va falloir éliminer l'Impreza, trop bas de gamme pour un constructeur de luxe. Il va surtout falloir se donner une image, ce que Subaru n'a absolument pas. Même que c'est le contraire.

    Par contre, Subaru n'a pas le choix de changer de direction pour survivre. Mazda va s'attaquer au créneau des berlines et familiales AWD, tout comme Ford, et peut-être quelques autres. Et ces constructeurs ne sont pas réputés pour vendre plus cher que ce que ça vaut. Alors, à équipement égal, les Subaru vont être hors course. Bien que d'après moi, elles le sont depuis déjà un méchant bout.
    Ford Focus SE EcoBoost 2015 argent tectonique

    "The (Toyota) iQ is a frisky fun little car. And Despite being less than 3 meter long, you can just about to squeeze 4 people into it. If they are really good friends... I mean like really good." - Jonny Smith, Fifth Gear Saison 21 Épisode 3

  • #7
    Maître Pro 123
    Date d'inscription
    janvier 2004
    Localisation
    Gaspé, qc
    Messages
    3 409

    Par défaut

    Trouvez-vous le Impreza WRX ou STi vraiment beau vous-autres???

    Moi zéro beau, même 10 laid....... Mon opononion
    Ram 5.7L 2012TJ Unlimited Rubicon 2005Audi A4 convertible 2005 (femelle)Escape 2010 (femelle)

  • #8
    Maître Pro 123
    Date d'inscription
    septembre 2003
    Localisation
    Sherbrooke, qc
    Messages
    3 384

    Par défaut

    Citation Envoyé par Francis F
    Citation Envoyé par Saintor
    Quand je disais que Subaru pète plus haut que le trou...

    Pourtant leur Outback H6 de 42000$ n'a pas été un grand succès.
    Par contre, Subaru n'a pas le choix de changer de direction pour survivre. Mazda va s'attaquer au créneau des berlines et familiales AWD, tout comme Ford, et peut-être quelques autres. Et ces constructeurs ne sont pas réputés pour vendre plus cher que ce que ça vaut. Alors, à équipement égal, les Subaru vont être hors course. Bien que d'après moi, elles le sont depuis déjà un méchant bout.
    Et aussi même si elles ne sont pas tout-à-fait dans la même ligue, les Chrysler 300C et Dodge Magnum qui seront offert en AWD. Une autre auto qui a pas eu grand succès chez Subaru était le coupé SVX. Dans une ancienne édition du Guide de l'auto Duquet ou Duval avait mentionné que si ce coupé aurait été labellé Lexus, Infiniti ou Acura, elle aurait eu une tournure différente.

  • #9
    Membre 123
    Date d'inscription
    octobre 2003
    Localisation
    Montréal, qc
    Messages
    62

    Par défaut

    [/quote]Exact. Et c'est tant mieux. Les Subaru actuelles coûtent de 5 à 8000 $ de plus qu'elles le devraient et la qualité des intérieurs des Impreza et Forester est à des années lumières de la concurrence. Les intérieurs sont laids et cheap (sauf les nouvelles Legacy qui sont superbes à ce niveau). Quand tu paies près de 50 000 $ pour une STi, tu t'attends à avoir une finition digne de ce nom. Et tu ne l'as pas. [/quote]

    À cet égard j'ai le regret de t'annoncer que lorsque t'achètes une STI c'est pas pour son intérieur. C'est pour qu'est-ce qui se cache sous le capot et pour le AWD. C'est une voiture qui a fait ses preuves et qui est pleinement justifiée pour son prix.

    Créneaux ... est-ce que ça te dit quelques choses?!?? Je ne crois pas que Subaru avait lancé sa STI en pensant que cette voiture deviendrait la vache à lait de la Cie.


    [/quote]Il va surtout falloir se donner une image, ce que Subaru n'a absolument pas. Même que c'est le contraire. [/quote]

    Ah oui ?!?? Sécuritaire, pratique, performante et j'en passe ... en terme de branding Subaru est très bien positionné dans SON créneau.

    [/quote]Par contre, Subaru n'a pas le choix de changer de direction pour survivre. Mazda va s'attaquer au créneau des berlines et familiales AWD, tout comme Ford, et peut-être quelques autres. Et ces constructeurs ne sont pas réputés pour vendre plus cher que ce que ça vaut. Alors, à équipement égal, les Subaru vont être hors course. Bien que d'après moi, elles le sont depuis déjà un méchant bout[/quote]

    Es-tu sérieux ? C'est Mazda all the way ..... un peu pathétique t'as ritournette. Dans le TI, y'en a deux dignes de mention : Audi et Subaru. Avant que Mazda se fasse un nom en TI, elle va devoir gagner avec constance en rally sinon oubli ça ! Regarde avec Mitsubishi .... La EVO est un succès mais l'entreprise ne s'en porte pas mieux.

    En conclusion, je dirais que tu as des ornières qui t'empêches de faire des constats objectifs. Es-tu "conseiller" chez Mazda ?!??
    Des protéines ??? Prenez un shake Weider m'sieur ..... Non je vous remercie, j'préfère une GUINNESS

  • #10
    Maître Pro 123 Avatar de BedZ
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Quebec, QC
    Messages
    3 842

    Par défaut

    Je ne suis vraiment pas d'accord avec toi Francis.

    De un, bien beau affirmer que Mazda va s'attaquer au créneau AWD, encore faut-il que ce système AWD soit perfectionné.

    AWD est rendu un keyword qui ne veut plus rien dire aujourd'hui à part faire vendre des voitures.

    Je ne suis vraiment pas un crack du AWD mais je sais que le AWD de Subaru est , avec le Quattro de Audi, parmis les meilleurs au monde.

    Deuxio, le but de la STi n'est pas d'offrir une voiture cossue, c'est une brute de puissance et de performance.

    Et des WRX, il s'en vend à la tonne.

    L'image de Subaru, c'est une image cool, sportive, performante et sécuritaire! Ils sont marginaux, mais ils sont forts en pas pour rire dans LEUR créneau!

    Tout ça pour dire que Subaru devrait se concentrer sur ce créneau déjà acquis au lieu de se faire affliger du syndrôme Volkswagen.
    Jetta Wolfsburg 1.8T 2001
    Aujourd'hui on n'évalue plus une voiture par son coût d'acquisition mais par sa mensualité

  • Page 1 sur 8 123 ... DernièreDernière

    Liens sociaux

    Liens sociaux

    Règles de messages

    • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
    • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
    • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
    • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
    •